27 Şubat 2014 Perşembe

FİKİRTEPE BÖLGESİNDE OTOPARK ZORUNLULUĞUNUN MEVCUT PROJELERE ETKİSİ HAKKINDA

Fikirtepe ve çevresine ilişkin hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı 02.08.2013 tarih ve 12984 sayılı Olur’ları ile onaylanmıştır. Planlar 27.8.2013-25.9.2013 tarihleri arasında askıda kalacaktır. Askı süresinden sonra yapılan itirazlar ve itiraz sürecinin tamamlanması sonucunda kesinlik kazanacaktır.
Konu hakkında askıdaki Plan notlarının 14. Maddesinde; “Planlanma alanında yapılacak uygulamalarda zemin altında her bağımsız birim icin en az 2 otopark ayrılması zorunludur. Bodrum katlarda tabii zemin altında kalması şartı ile planda verilen yollardan çekme mesafesi haricinde yan ve arka bahçelerde komşu parsel sınırına kadar kapalı otopark yapılabilir. Zemin altı otopark alanları olağanüstü koşullarda sığınak olarak kullanılabilir. Uygulama onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır” değinilmiştir.
Eski İmar ve otopark yönetmeliğine göre, otopark için ayrılan alanlar, Ulaşım Bakanlığından alınan onay ile bağımsız bölümlerin kullanım alanlarına göre belirlenirken, Fikirtepe ve Çevresi için onaylanan askıdaki plan notlarında bağımsız bölüm bazında otopark zorunluluğu getirmiştir.  
Plan incelendiğinde de görüleceği üzere yapı yoğunluğunu kaldıracak yollara sahip değildir. Günlük yaya ve araç sirkülasyonu da düşünüldüğünde otopark sorununun kesin bir şekilde halledilmesi gerekmektedir. Nitelikli bir projenin ulaşım sorunu yaşaması o projenin hedeflenen fiyatlarda ve zamanında satımını engelleyecektir.
Bölgede yapılan incelemede mevcut projelerin taslak hali incelendiğinde Stüdyo ve 1+1 dairelerin proje geneline göre oranı düşük kalmaktadır. Genelde mülk sahipleri ile yapılan kat karşılığı anlaşması gereği daha büyük alanlı daireler tercih edilmektedir. Proje nitelikli olması nedeniyle zaten büyük alanlı daireler için en az 2 otopark bulunmasını gerektirmektedir. Proje Geneli düşünüldüğünde stüdyo dairelerin azalmayacağı, bununla birlikte maliyet dikkate alınarak birim satış fiyatlarının yükseleceği düşünülmektedir.
Plan değişikliği her halükarda proje revizyonu gerektirmekle birlikte; genel anlamda konsept değişikliğine, ciddi bir revizyona gidilemeyeceği düşünülmektedir. Her bağımsız birime en az 2 otopark zorunluluğunun getirilmesine üç temel açıdan yaklaşabiliriz:
·    Planlamadaki bu öngörü, Şehrin merkezindeki oluşabilecek ulaşım sorununu büyük ölçekte azaltıp, sokak ve caddelerde araç parkının önüne geçilerek, şehrin mimari dokusunu daha estetik hale getirme yolunda büyük bir adım olacaktır.
·      Çalışan ailelerin dahi tercihi artık küçük alanlı daireler yönünde olmaktadır. Bu sebeple, yoğun iş hayatı, evlerde geçirilen süreleri azaltmakta ve tercihi rahat, konforlu ve güvenlikli, daha küçük alanlı daire tiplerine yöneltmektedir. Bu durum ise nüfus ve araç yoğunluğunu beraberinde getirmektedir. 
·        Projelendirme aşamasında otopark için ayrılan alanların yatırımcı açısından maliyetli olacağı düşünülse bile, daire tiplerine göre satış fiyatlarına baktığımızda, küçük alanlı dairelerin birim metrekare satış fiyatı,  büyük alanlı dairelerin birim metrekare satış fiyatlarından çok daha yüksek olacaktır. Ayrıca, şehrin merkezindeki nüfus ve iş yoğunluğunun had safhada olduğu Fikirtepe ve çevresinde otopark sorunu çözümlenmiş konutlar gerçek değerine ulaşacak ve  daha kolay satılabilecektir.
                                                            Denge Değerleme Yönetim Kurulu Başkan Vekili

                                                                                                              Ahmet ARSLAN
Eylül' 13

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder