Fikirtepe ve çevresine
ilişkin hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı 02.08.2013 tarih ve 12984
sayılı Olur’ları ile onaylanmıştır. Planlar 27.8.2013-25.9.2013
tarihleri arasında askıda kalacaktır. Askı süresinden sonra yapılan itirazlar ve
itiraz sürecinin tamamlanması sonucunda kesinlik kazanacaktır.
Konu
hakkında askıdaki Plan notlarının 14. Maddesinde; “Planlanma alanında yapılacak
uygulamalarda zemin altında her bağımsız birim icin en az 2 otopark
ayrılması zorunludur. Bodrum katlarda tabii zemin altında kalması şartı ile
planda verilen yollardan çekme mesafesi haricinde yan ve arka bahçelerde komşu
parsel sınırına kadar kapalı otopark yapılabilir. Zemin altı otopark alanları
olağanüstü koşullarda sığınak olarak kullanılabilir. Uygulama onaylanacak avan
projeye göre yapılacaktır” değinilmiştir.
Eski
İmar ve otopark yönetmeliğine göre, otopark için ayrılan alanlar, Ulaşım
Bakanlığından alınan onay ile bağımsız bölümlerin kullanım alanlarına göre belirlenirken,
Fikirtepe ve Çevresi için onaylanan askıdaki plan notlarında bağımsız bölüm
bazında otopark zorunluluğu getirmiştir.
Plan
incelendiğinde de görüleceği üzere yapı yoğunluğunu kaldıracak yollara sahip
değildir. Günlük yaya ve araç sirkülasyonu da düşünüldüğünde otopark sorununun
kesin bir şekilde halledilmesi gerekmektedir. Nitelikli bir projenin ulaşım
sorunu yaşaması o projenin hedeflenen fiyatlarda ve zamanında satımını
engelleyecektir.
Bölgede
yapılan incelemede mevcut projelerin taslak hali incelendiğinde Stüdyo ve 1+1
dairelerin proje geneline göre oranı düşük kalmaktadır. Genelde mülk sahipleri
ile yapılan kat karşılığı anlaşması gereği daha büyük alanlı daireler tercih
edilmektedir. Proje nitelikli olması nedeniyle zaten büyük alanlı daireler için
en az 2 otopark bulunmasını gerektirmektedir. Proje Geneli düşünüldüğünde
stüdyo dairelerin azalmayacağı, bununla birlikte maliyet dikkate alınarak birim
satış fiyatlarının yükseleceği düşünülmektedir.
Plan değişikliği her halükarda proje revizyonu
gerektirmekle birlikte; genel anlamda konsept değişikliğine, ciddi bir
revizyona gidilemeyeceği düşünülmektedir. Her
bağımsız birime en az 2 otopark zorunluluğunun getirilmesine üç temel açıdan
yaklaşabiliriz:
· Planlamadaki
bu öngörü, Şehrin merkezindeki oluşabilecek ulaşım sorununu büyük ölçekte
azaltıp, sokak ve caddelerde araç parkının önüne geçilerek, şehrin mimari dokusunu
daha estetik hale getirme yolunda büyük bir adım olacaktır.
· Çalışan
ailelerin dahi tercihi artık küçük alanlı daireler yönünde olmaktadır. Bu
sebeple, yoğun iş hayatı, evlerde geçirilen süreleri azaltmakta ve tercihi
rahat, konforlu ve güvenlikli, daha küçük alanlı daire tiplerine
yöneltmektedir. Bu durum ise nüfus ve araç yoğunluğunu beraberinde
getirmektedir.
· Projelendirme
aşamasında otopark için ayrılan alanların yatırımcı açısından maliyetli olacağı
düşünülse bile, daire tiplerine göre satış fiyatlarına baktığımızda, küçük
alanlı dairelerin birim metrekare satış fiyatı,
büyük alanlı dairelerin birim metrekare satış fiyatlarından çok daha
yüksek olacaktır. Ayrıca, şehrin merkezindeki nüfus ve iş yoğunluğunun had
safhada olduğu Fikirtepe ve çevresinde otopark sorunu çözümlenmiş konutlar
gerçek değerine ulaşacak ve daha kolay
satılabilecektir.
Denge Değerleme Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Ahmet ARSLAN
Eylül' 13
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder